Ollaan ylpeitä ja suositellaan

Miellyttää minua

Toteuttamiskelpoinen

Virkistää taloutta

Etelä-Kymenlaakson seudulle on valmistumassa miljardin liikenneinfrainvestointi seuraavien vuosien aikana. Seutua halkovasta väylästä tulee ekologinen ja viihtyisä sekä erittäin toimiva. Välimatkat lyhenevät ja liikkuvuus helpottuu. Investointeja ja hankkeita on pitkin seutua Pyhtäältä Vaalimaalle. Meillä on ihan oikeasti kaikki valmiina ja lisää mahtuu kun kysyntä kasvaa. Kysyntä ei synny, jos pidämme timanttia piilossa. Suositellaan seutua kaikille. Toinen toisillemme, entisille täällä asuneille - muualle muuttaneille, potentiaalisille muuttajille ihmisille ja yrityksille, kotimaanmatkailijoille. Facebook ja muut somesovelmat twitter, instagram, youtube, vimeo, pinterest yms ovat loistavia välineitä viestin viemiseenniillä tavoitetaan jokunen. Tätä toimintaa organisoimalla ja markkinoimalla ja palkinnoin houkuttelemalla isommat joukot ovat varmasti valmiit viemää seudun hyvää sanomaa eteenpäin. Markkinointi on kaiken a ja ruotsalainen å. Ihmiset käyttävät mediaa keskimäärin 7,5 tuntia ajastaan päivässä. Kuvasta näkyy, miten se aika jakautuu. Sieltä selviää, mitä tulee tehdä. Kaikille on varmasti tuttu viesti "Ähtäriin, jos jäädä vois". Kaikkia viestejä ei ähtärikään mainontaan laita, vaan korkeintaan eläintarhan maineella ratsastetaan (on siellä muutakin http://ahtari.fi/matkailu/ ). Tämä ei ole kuitenkaan yhden tai kahden toimijan varassa, vaan tähän pitää saada kunnon yhteenliittymä alueen toimijoita, jotka ovat valmiina hyötymään mahdollisista matkailijoista. No kaakolla on muutamia sellaisia juttuja, mitä muualta ei löydy. Brändin luomisessa ei voi ratsastaa kaikilla asioilla, vaan on keskityttävä olennaiseen. Palveluvalikoimaan mahdollinen saapuja tutustuu tarkemmin, kun suunnittelee matkansa sisältöjä, tai sen tekee osaava matkanjärjestäjä. Kaikkein tärkein on brändi ja sen lupaus. Ja se, että lupaus pitää matkan suunnittelusta - jäähyväisiin saakka, ja jälkimarkkinoinnilla varmistetaan että menihän kaikki mainiosti. Kun elämys on syntynyt, siitä jää muistijälki joka säilyy ikuisesti. Kun menen Helsinkiin ja kysyn, että ootteko käyny Pyhtäällä Siriuksessa lentämässä tai surffaamassa, niin ei olla, koska se on niin kaukana. Niin missä se - no jossain keskisuomessa. Jos me saadaan ihmiset Siriukseen surffaamaan, latu on auki kaikelle, koska sitten alkaa kiinnostaa majoituspalvelut, ja kaikki muuu mitä täältä kiireettömästä luonnon ympäröivästä seudusta löytyykään. Haluan että jokainen mielipide tulee kuulluksi ja yhteiseksi tavoitteeksi syntyisi yhteistyö. Ja sitten ryhdytään hommiin, koska puhetta maailmassa riittää, mutta teot ovat kauneinta puhetta. Kai Savolainen kaupunginsuunnittelija ja mediatyöläinen 050 395 9654 https://www.facebook.com/savolainen.kai twitter@kai_savolainen